In het drukke landschap van de hedendaagse beeldcultuur is het belangrijk dat je zichtbaar bent. Groningse erfgoedinstellingen presenteren in Collectie Groningen hun topstukken: mooie en verrassende objecten die samen het verhaal van Groningen en de Groningers vertellen. Deze pronkstukken geven een voorproefje van wat er bij de erfgoedorganisaties te zien is. Op 12 maart 2018 werd tijdens het symposium ‘Ben ik in Beeld?’ samen met musea, erfgoedbeheerders, relaties en andere belangstellenden, deze website officieel gelanceerd.

Op deze pagina kunt u de presentaties vinden die gegeven werden door dr. Susan Aasman en prof. dr. Gert-Jan Hospers. Susan Aasman is universitair hoofddocent mediastudies. Gert-Jan Hospers is economisch geograaf en expert op het gebied van regiomarketing.

dr. Susan Aasman. Hard times come again no more. Geschiedenis, cultureel geheugen en digitaal erfgoed

prof. dr. Gert-Jan Hospers. De toekomst van het verleden. Digitale zichtbaarheid voor regionaal erfgoed

’s Middags stond de praktijk centraal: wat is er mogelijk met het beeldmateriaal van Collectie Groningen? En welke kansen zijn er voor culturele instellingen op het gebied van digitalisering? Hoe kunnen deze instellingen ervoor zorgen dat zij in beeld komen? Tijdens de workshops zijn hier verschillende partijen, elk vanuit hun eigen invalshoek, op ingegaan.

Op de foto in de header ziet u Sylvia Jansen van Marketinghulp MKB, die een workshop gaf over het gebruik van social media.